«ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ, ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ- ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ»
Τον Δεκέμβρη του 2017 πραγματοποιήθηκαν στο Δημοτικό Σχολείο Καρίτσας τα εγκαίνια του Εργαστηρίου Ανάγνωσης Τέχνης και Τεχνολογίας «Μοβ Δράκος». Το Εργαστήρι σχεδιάστηκε από τον Σχολικό Σύμβουλο και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και με την συνδρομή της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου, πολλών φορέων της περιοχής και την εθελοντική προσφορά γονέων μαθητών μας. Με το εργαστήρι το σχολείο έχει έναν πολύ όμορφο και λειτουργικό χώρο στον οποίο μαθητές και εκπαιδευτικοί μπορούν να διαβάσουν, να ζωγραφίσουν, να παρακολουθήσουν, να δημιουργήσουν. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του Δήμου, της τοπικής κοινωνίας, των φορέων, της εκπαίδευσης, γονείς και μαθητές. Την εκδήλωση ομόρφυναν με θεατρικά τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης με την καθοδήγηση των δασκάλων τους. Το εργαστήριό μας εντάχθηκε στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών, χρηματοδοτήθηκε για την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού και βιβλίων και από τη σχολική χρονιά 2018-19 λειτουργεί σαν μια Πρότυπη Βιβλιοθήκη για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικού του σχολείου μας, με Υπεύθυνη την εκπ/κό Γκρίτζα Δέσποινα.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης του Δημοτικού Σχολείου Καρίτσας συντάχθηκε σύμφωνα με την με αριθ. πρωτ.: Φ14/22511/Δ1/9-2-2018 (ΦΕΚ Β΄688/28-02-2018) Υ.Α. Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Ίδρυση Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων». Η παρούσα έκδοσή του εγκρίθηκε με την με αριθ. 18/13-12-2018 Πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων. Α. Σκοπός α) Η παροχή σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της σχολικής μονάδας ενός χώρου που επιτρέπει τη φυσική και διανοητική πρόσβαση στην πληροφόρηση και στον κόσμο των ιδεών. β) Η υιοθέτηση των αρχών διακήρυξης της UNESCO/IFLA για τις Σχολικές Βιβλιοθήκες, με έμφαση σε αυτές που αναφέρονται στην ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση των χρηστών στα μέσα, τις πηγές και τις υπηρεσίες μάθησης που προσφέρονται. γ) Η καλλιέργεια μίας μακρόχρονης σχέσης των μαθητών/τριών με τον κόσμο του έντυπου λόγου και της εικόνας, μέσα από την απόλαυση του διαβάσματος. δ) Η υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου. Β. Επιδίωξη 1. Να αγκαλιάσει η Σχολική Βιβλιοθήκη όσο το δυνατόν περισσότερες πλευρές του εκπαιδευτικού έργου. 2. Να ενημερώσει τους χρήστες και να εμπλουτίσει τη συλλογής της Βιβλιοθήκης. 3. Να εξοικειώσει τους μαθητές/τριες με τη λειτουργία μιας σύγχρονης βιβλιοθήκης. 4. Να συμβάλλει στη δικτύωση της Σχολικής Βιβλιοθήκης με άλλες και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών. Γ. Λειτουργία Η Βιβλιοθήκη λειτουργεί με την παρουσία του/της υπευθύνου/ης, που έχει οριστεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων, σε συγκεκριμένες μέρες και ώρες (εντός του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου), οι οποίες αναρτώνται σε εμφανή σημεία του σχολείου. Κάθε εκπαιδευτικός, με τους μαθητές/τριες του τμήματός του, μπορεί να έχει πρόσβαση στο χώρο της σχολικής βιβλιοθήκης και εκτός των τακτικών ωρών λειτουργίας της, μετά από συνεννόηση με τον/την υπεύθυνο/η της βιβλιοθήκης. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι απαραίτητος ο προγραμματισμός εκ των προτέρων, με συμπλήρωση σχετικού πλάνου, ώστε να μην υπάρχει σύμπτωση χρήσεων. Δ. Δυνατότητες α) Αναζήτηση βιβλίων, περιοδικών, επιτραπέζιων παιχνιδιών για ανάγνωση, μελέτη, δανεισμό, παιχνίδι. β) Παρακολούθηση ταινιών ή εκπαιδευτικών βίντεο. γ) Χρήση του χώρου για διενέργεια δράσεων (εκπόνηση εργασίας στα πλαίσια της μαθησιακής διαδικασίας, παιγνιώδεις δραστηριότητες μάθησης, δημιουργία εικαστικών έργων, παρουσίαση βιβλίων ή θεατρικών έργων, οργάνωση εκθέσεων, φιλοξενία συγγραφέων/εικονογράφων κλπ, σχεδιασμό θεματικού περιοδικού, σχολικής εφημερίδας, κόμικς κ.ά.). δ) Πρόσβαση σε υπολογιστές και στο διαδίκτυο, για διενέργεια έρευνας, μελέτης, αναζήτησης πληροφοριών και συνεργασίας με άλλα σχολεία στα πλαίσια εκπαιδευτικών προγραμμάτων του σχολείου. |